«ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»
Методична розробка уроку для учнів 11-го класу
Тема:
Розміщення військовослужбовців, обов’язки та дії днювального роти.
Мета уроку: Ознайомити учнів з організацією життя військовослужбовців. Навчити
практичним діям, під час виконання своїх обов’язків днювального.
Навчальні питання
1.
Розміщення, життя
та побут військовослужбовців. Приміщення роти. Умови досягнення внутрішнього
порядку.
2.
Дії чергового
днювального за різних обставин.
Час: 45 хв.
Місце: кабінет ДПЮ.
Метод: розповідь, показ та практичне тренування.
Матеріальне
забезпечення:
Статут внутрішньої служби ЗС України.
Обладнання місця
днювального по роті: плакати, пов’язка днювального та чергового по роті, макет багнета.
Порядок
проведення:
І. Вступна
частина: 10 хв.
Шикування. Командир
відділення проводе шикування і після того, подавши команду «Відділення
рівняйсь! Струнко! Рівняння на середину!», підходить до мене і доповідає про
готовність підрозділу до проведення заняття. Після прийому рапорту командира
відділення я приступаю до тренування в удосконаленні одиночних стройових
прийомів. За планом уроку, на це відводиться 5 хв. Темою стройового тренажу я
вибрав комплексне відпрацювання прийому виходу зі строю, підхід до начальника
та повернення до строю в складі всього відділення. Для цього відділення потрібно
перешикувати в одну шеренгу і розімкнути з інтервалом в два кроки.
Відпрацювання поставленого питання проходить на 10 рахунків. Після першого
виконання прийому, вказую на неточність учнів, акцентую, на що необхідно
звернути увагу і подаю команду на повторне виконання стройового прийому. Після
цього підводжу підсумки стройового тренажу, вказуючи, які оцінки отримали учні.
По команді, учні заходять до кабінету, де на протязі 5 хв. я проводжу перевірку
раніше вивченого матеріалу по слідуючих питаннях:
1. Для чого призначається добовий наряд роти?
2. Чим озброюється добовий наряд роти?
3. Кому підкоряється днювальний по роті, за що він
відповідає?
2. Практичні
дії днювального за різних обставин 20 хв.
Друге питання теми
відпрацьовується практично. На початку цієї частини цього уроку роз’яснюю
учням, що інтереси бойової готовності підрозділу і отримання твердого
статутного порядку потребують твердих знань і відпрацьованих до автоматизму
навичок дій всіх осіб добового наряду, в тому числі днювального по роті. В
армійському житті може бути дуже складна обстановка, коли від осіб добового
наряду потрібно буде творче застосування знань статутів, рішимість і
кмітливість. Глибокі знання статутів, можливість творчо застосовувати їх вимоги
ви отримаєте в ході повсякденної служби в лавах Збройних Сил України, а на
сьогоднішньому занятті перед нами стоїть більш скромне завдання навчитись
практично виконувати обов’язки днювального по роті в постійній обстановці,
правильно по заздалегідь розробленим ввідним.
Потім розподіляю
учнів на три навчальні групи,
призначаючи в кожній групі чергового по роті, які одягають відповідні пов’язки,
і днювальних. На кожне учбове місце роздаю плакати з занесенням туди ввідними
діями днювального за різних обставин і даю 5 хв. на повторення цього матеріалу.
Учні самостійно вивчають ввідні ситуації і правила дій в цих ситуаціях,
відповідно статуту. Наприклад: Ввідна: вночі із спального приміщення роти
рядовий Іванов вийшов без обмундирування і направився до виходу з казарми. Дія
днювального: подає команду: «Товаришу Іванов, поверніться, одягніть
обмундирування, а потім виходьте».
Далі приступаємо до
практичного закріплення цього питання. Для цього на столі в чиї еля я розкладаю
10-11 ввідних, записаних на картках по типу екзаменаційних білетів. Викликаю до
столу днювальних, по одному з кожного стовпця. Учні, підходячи, витягують собі
ввідну і починають практично її відтворювати, займаючи місце днювального. Якщо
в ввідні необхідно викликати чергового по роті, днювальний викликає чергового
своєї групи, а якщо необхідно відпрацювати елемент з прибуттям в роту офіцерів,
в цьому випадку роль виконує керівник заняття.
Таким чином
практичні дії виконують всі учні. Після кожної практичної ситуації, я даю
завдання юнакам самим оцінити правильність дій своїх товаришів. Якщо дії
днювального чіткі і правильні, йому я вручаю зелений жетон, який символізує, що
в актив цієї групи зараховується вища оцінка. Якщо дії виконані не зовсім чітко
з деякими порушеннями положень статуту – вручається жовтий жетон, який приносить
в актив групи середній ба. Якщо дії днювальний виконав не правильно, з грубими
порушеннями статей Статуту Внутрішньої служби, то в актив днювального і його
групи зараховується нижча оцінка, що символізується чорним жетоном.
Коли усі учні
відпрацюють практично запропоновані ввідні, я підводжу підсумки, виставляючи
загальну оцінку всьому добовому наряду і конкретно кожному днювальному.
Загальна оцінка
групи виставляється за такою схемою: якщо днювальні отримали 3 зелені жетони –
це відповідає 4-му ступеню компетентності.

1 зелений, 2 жовтих 3-му ступеню
компетентності
3 жовтих

1 зелений, 2 чорних 2-му ступеню
компетентності
3 жовтих

1 жовтий 1-му
ступеню компетентності
3 чорних
Після виставлення
загальних і індивідуальних оцінок, я даю команду учням, які виступали в ролі
чергових по роті здати планшети з ввідними і зняти нарукавні пов’язки.
ІІІ. Заключна
частина 5 хв.
В заключній частині
заняття я ще раз нагадую учням, яке велике значення для внутрішньої служби має
добовий наряд роти, яка відповідальність лягає на кожного військовослужбовця,
що несе цю службу. Ще раз визначаю кращих учнів, які відзначились при виконанні
практичних занять, а тим юнакам, які допустили неточності і помилки вказую на
те, що вже з сьогоднішнього дня вони повинні більш серйозно відноситись до
вивчення положень Статутів. Ці знання їм потрібні не тільки тоді, коли вони
потраплять до лав Збройних Сил, а також нерідко допоможуть в цивільному житті.
Отримані оцінки
виставляю до журналу.
Задаю домашнє
завдання: підручник ДПЮ стор. 75-78.
Законспектувати
питання: «провітрювання приміщень, розподіл часу і повсякденний порядок в
військовій частині».
Після цього
командир відділення подає команду : «Встати! Струнко!», я прощаюсь з учнями,
подаючи команду: «Вільно! Кінець заняття!».
Учитель ЗВ В.
В. ГУТ
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.